ویژگی توپ تنیس

توپ تنیس ، برای ورزش تنیس طراحی شده است. و بسیار کوچکتر از توپ های فوتبال یا والیبال و ورزش های دیگر می باشد  اما نمی توان گفت کوچکترین توپ نیست  پون توپ پینگ پنگ کوچکترین توپ در ورزش است. توپ های تنیس در مسابقات مهم ورزشی زرد فلورسنت هستند. که نوارهای سفید بر روی آن می باشد. اما در بازی های تفریحی تقریباً هر رنگی می تواند باشد. این توپ در یک الیاف فیبری پوشانده شده است که باعث تغییر در ویژگی های آیرودینامیکی آنها می شود و هر کدام یک بیضی منحنی سفید رنگ را می پوشانند. آموزش تنیس اصفهان شما را در انتخاب توپ تنیس مناسب راهنمایی می کند

توپ تنیس

توپ های بازی تنیس از چه چیزی ساخته شده

توپ های بازی تنیس مدرن از یک هسته لاستیکی توخالی ساخته شده است که در یک پشم یا پوسته نایلونی پوشیده شده است و به آن پرز گفته می شود. در بعضی موارد ، پلاستیک های بازیافت شده PET برای ساخت نمدی که توپ ها را پوشش می دهد ، استفاده می شود. بنیاد بین المللی تنیس قوانینی را تعیین می کند که از اندازه استاندارد ، ترکیب و رنگ آمیزی توپ های رسمی تنیس استفاده کند. ITF اعلام کرده است که توپ های تنیس باید بین 2 1/2 تا 2 5/8 اینچ قطر و وزنی بین 2 تا 2 1/16 اونس داشته باشند. نمدی که برای پوشاندن توپ های تنیس که برای بازی رسمی تعیین شده اند ، زرد روشن است.

انواع توپ تنیس خاکی

توپ برای بازی تنیس در سه نوع مخصوص تمرین، حرفه ای ، قهرمانی و مخصوص تمرین می باشند . نوع توپ های مخصوص تمرین مناشب برای تمرین های تنیس می باشد و از سطح کیفیت پایین ترینسبت به دونوع دیگر دارد. و این نوع توپ را می توان در لیگ های تنیس که از سطح کیفی پایینی برخوردار هستند مورد استفاده قرار می گیرد. توپ های حرفه ای در مسابقات حرفه ای تنیس استفاده می شود و دارای کیفیت بالایی است و در بالاترین سطح استاندارد قرار می گیرند و توسط تولید کنندگان خاصی که فدراسیون جهانی تنیس آنها را تایید می کنند تولید می شوند و توپ های قهرمانی  از لحاظ کیفیت پایین تر از توپ های حرفه ای است ولی از توپ های تمرین کیفیت بالا تری دارد و جهش توپ های قهرمانی پس از ضربه مانند توپ های حرفه ای نیست . از طرفی این پوپ ها را برای مسابقات لیگ های تنیس و برای تمرین های قهرمانان تنیس استفاده می شوند.

توپ تنیس

پرز توپ تنیس چیست

پرزهای توپ برای بازی تنیس در پرواز درست توپ تاثیر بسیار زیادی دارد. پرزها باعث می شوند که توپ حول محور خودش در حال پرواز در هوا به خوبی بچرخد و سرعت به خوبی تنظیم شود اگر توپ پرز نداشته باشد نمی توان سرعت توپ را تنظیم کنند. برای همین قهرمانان حرفه ای تنیس برای مسابقات از توپ های استفاده می کنند که پرز بیشتری دارد.

در این مقاله آموزش تنیس بانوان اصفهان سعی بر این دارد که شما را با توپ برای بازی تنیس و انواع آن آشنا کند برای کسب اطلاعت بیشتر تماس حاصل بفرمایید.