کفش تنیس باید چه ویژگی هایی داشته باشد

کفش تنیس باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

کفش تنیس باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

اصولاً در هر ورزشی باید یک سری نکات و موارد ایمنی جهت حفظ سلامت ورزشکاران رعایت گردد. آموزش تنیس هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد و هنگام آموزش به افراد بهتر است موارد به آنها گوشزد گردد. یکی از این موارد انتخاب کفش مناسب تنیس است. یعنی کفش باید دارای ویژگی‌ هایی بود که برای ورزشکاران مناسب باشند. در هر ورزش حالت پاها باید خیلی خاص باشد، به همین دلیل نیاز است تا نکات و ویژگی‌ های این کفش را مورد بررسی قرار دهیم. تا آخر مطلب ما را همراهی نمایید.

تنیس چه نوع ورزشی است ؟

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی کفش‌ های تنیس بپردازیم، بهتر است بدانیم تنیس چه نوع ورزشی می‌باشد؟ همانطور که می‌دانید یا دیده‌اید تنیس ورزشی است که در یک زمین بسیار بزرگ اجرا می‌شود و به تحرک و جابجایی خیلی بالایی نیاز دارد. در این ورزش بر خلاف دیگر ورزش‌ها حرکت پاها بسیار تاثیرگذار است. زیرا پاها نقش بسیار مهمی را در بازی تنیس ایفا خواهند کرد. پس نیاز به کفش مناسب جهت افزایش عملکرد پاها میباشد. فرقی نمی کند آموزش تنیس خاکی باشد یا اینکه آموزش معمولی، در هرکدام باید کفش‌های مناسب انتخاب گردد.

ویژگی های کفش تنیس مناسب

همانطور که پیشتر توضیح دادیم به دلیل اینکه تنیس یک ورزش پر جنب و جوش به حساب می‌آید، پس باید حتماً کفش‌ های مناسب برای این ورزش انتخاب گردد. در ادامه مطلب بررسی می کنیم که کفش تنیس باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

تناسب مدل کفش

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب کفش‌ های تنیس حتماً مورد توجه قرار گیرد، تناسب و سنخیت کفش‌ها با نوع ورزش تنیس است. یعنی باید حتماً تفاوت بین کفش تنیس و دیگر کفش‌ها را به خوبی بدانید. کفش‌ های تنیس اصولاً صاف هستند و دیگر کفش‌ های ورزشی از پاشنه‌ های ضخیم و نرمی برخوردار می‌باشند که وزن را به خوبی کاهش خواهند داد. البته مربی آموزش تنیس اصفهان قبل از شروع آموزش به افراد کفش‌ های مناسبی را معرفی می‌کند.

کیفیت بالای کفی

جنبه مهم یا ویژگی بسیار مهم کفش‌های تنیس برخورداری از کفی یا زیره با کیفیت است. برای ورزش تنیس نیاز به کفش‌ هایی است که کفی آنها از یک مقاومت کششی و سایشی خوب برخوردار باشد. یعنی کفی آنها از پلاستیک‌ های مرغوب باشد. البته این کفش‌ها با کفی مرغوب برای آموزش تنیس در زمین خاکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس در همچین هم زمین‌هایی به کفش‌هایی با کیفیت بالا نیاز است.

کفش تنیس باید چه ویژگی هایی داشته باشد

مقاومت و دوام بالا

کفش‌ های تنیس باید از مقاومت و دوام خوبی برخوردار باشند. اصولا دوام کفش‌ها بستگی به مواد ساخته شده آنها دارد. کفش‌های تنیس عالی از چرم هستند، زیرا کفش‌ های چرم خیلی محکم و مقاوم هستند و در برابر حرارت زیاد که آسیب نخواهد دید. علاوه بر اینکه باید مقاوم باشد از جنسی ساخته و تولید گردند که تنفس پا را هم امکان پذیر نمایند. در واقع تهویه مناسب کفش را تامین نماید. در کلاس آموزش تنیس اصفهان به این ویژگی  کفش توجه خاصی می‌شود.

داشتن بالشتک‌ های ضد ضربه

نکته دیگری که از ویژگی‌ های بارز کفش‌ های تنیس به حساب می‌آید، برخورداری از بالشتک‌ های ضد ضربه است. به دلیل این که ورزش تنیس ورزشی پر جنب و جوشی است، پس باید درون کفش‌ های ورزشکاران بالشتک‌هایی تعبیه گردد تا احساس درد و خستگی به ورزشکار غلبه نکند. با پریدن مدام ورزشکار ممکن است کفی یا کناره‌ های پای او دچار آسیب گردد.

داشتن جعبه انگشت پا مناسب

برای اینکه انگشتان پا به خوبی درون کفش قرار بگیرند باید کفش از عرض خوبی برخوردار باشد. به عنوان مثال بعضی از پاها انگشتان باریک و جادارتری دارند، ولی بعضی از پاهای ورزشکاران انگشتان پرتر و چاق دارند. پس عرض جلوی کفش یا قسمت جعبه‌ای انگشت پا باید به گونه‌ای بوده که هنگام آموزش‌ های تنیس احساس راحتی و سبکی نماید.

تمام این نکات توسط مربیان مجموعه ورزشی لیدی تنیس در نظر گرفته می شود و بهترین مدل ها، برای آموزش تنیس خاکی اصفهان پیشنهاد داده می شود.

کفش تنیس باید چه ویژگی هایی داشته باشد

مقایسه کفش‌ های تنیس و کتونی

کفش‌ های تنیس اصولاً متفاوت از کفش‌ های کتانی طراحی می‌شوند. آنها دارای یک سری مشخصات وزنی و فنی خاصی هستند. همچنین کفش‌ های تنیس نسبت به کتانی از انعطاف پذیری خیلی بهتری هم برخوردار می‌باشد. کفش‌ های تنیس در واقع متناسب با همین ورزش طراحی گردیده، یعنی به نحوی است که حرکات موثر و تکنیکی ورزشکار را مدنظر قرار می‌دهد. کفش‌ های کتانی یک نوع کفش برای افراد معمولی هستند که قرص ورزش را هم ندارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *